Zadavatel na základě žádosti účastníka zadávacího řízení o vysvětlení zadávací dokumentace uveřejňuje následující informace:
DOTAZ:
Žádáme Vás o vysvětlení zadávací dokumentace.
Zadavatel u položky Notebook 13" a Notebook 14" povoluje kombinaci
požadavků na „Grafický výstup - HDMI konektor, integrovaný v notebooku
nebo jako redukce z USB-C“, „Síťová konektivita - Gbit LAN, možno jako
externí redukce z USB (nebo micro-HDMI)“ a zároveň „USB konektory min.
3x USB na notebooku, z toho alespoň 1x USB-A + alespoň 1x USB-C (nebo
Thunderbolt) s podporou Power Delivery“.
Rádi bychom upozornili na možné potenciální problémy s touto
konfigurací. Například koncový uživatel nemusí být schopen současně
prezentovat a nabíjet notebook. Stejně tak, pokud koncový uživatel
potřebuje používat externí klávesnici a myš současně, může se stát, že
nebude moci připojit ethernetový kabel nebo externí monitor, což může
být problém, zejména při práci na homeoffice. Obdobné řešení s
požadavkem na málo portu je také u položky Notebook 15,6" kancelářský.
Navrhujeme tedy, aby byla zvážena možnost požadovat minimálně 4x USB na
notebooku, z nichž minimálně 1x musí být USB-A a minimálně 1x USB-C
(nebo Thunderbolt) s podporou Power Delivery. Tím by se minimalizovala
pravděpodobnost, že koncovým uživatelům dojdou porty při běžném používání.
ODPOVĚĎ:
Zadavatel stanovil technickou specifikaci pro širší nabídku možných
řešení, než která je v návrhu žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace.
Specifikace uvedená v zadávací dokumentaci umožnuje podat nabídku
maximálnímu okruhu možných dodavatelů.
Snaha přimět Zadavatele ke změně zadávacích podmínek není ve skutečnosti
žádostí o vysvětlení zadávací dokumentace. K tomu institut vysvětlení
zadávací dokumentace není určen a dle rozhodovací praxe zadavatelé
dokonce na dotazy, kterou nejsou svým obsahem žádostí o vysvětlení ZD,
nemusí reagovat. K tomu lze odkázat například na rozhodnutí Úřadu pro
ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) sp. zn: ÚOHS-S0291/2022/VZ
ze dne 20. 10. 2022 (potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu sp. zn.:
ÚOHS-R0152/2022/VZ ze dne 16. 1. 2023). V něm se uvádí (poznámka –
zvýraznění provedeno Zadavatelem): „(…) účelem možnosti dodavatelů podat
žádost o vysvětlení (…) vyplývající z § 98 odst. 3 zákona je především
objasnění zadávací dokumentace, kdy její jednotlivá ustanovení a jejich
výklad nejsou dostatečně zřejmé potenciálním dodavatelům majícím zájem o
účast v příslušném zadávacím řízení, kdy dodavatelé v zadávací
dokumentaci něčemu neporozuměli či zadávací podmínky připouští možný
různý výklad. Zadavatel má v takovém případě možnost všechny nejasnosti
předem vysvětlit a uvést na pravou míru či případně zvážit změnu
zadávací dokumentace. Na každou (včasně podanou) žádost o vysvětlení je
přitom zadavatel povinen reagovat, a to způsobem dle § 98 odst. 3 a 4
zákona, tj. zejména uveřejnit, odeslat nebo předat podané vysvětlení
včetně přesného znění žádosti bez identifikace dodavatele (který žádost
podal). V uvedené souvislosti Úřad nicméně upozorňuje, že k takovému
postupu je zadavatel povinen pouze v případě, že žádost dodavatele má
skutečně charakter žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace, a nikoli v
situaci, kdy jsou prostřednictvím takové žádosti například požadovány
informace jdoucí nad rámec informací nezbytných pro účast v zadávacím
řízení.“. Analogicky pak platí, že Zadavatel nemá povinnost reagovat na
podání, která nesměřují k objasnění zadávacích podmínek, ale k jejich změně.
Zadavatel trvá na znění zadávacích podmínek.
|